dinsdag 11 januari 2011

Get the cloud out 1.

Dit idee heb ik gejat van Mr. Max van a head for the headless. Alhoewel ik het natuurlijk wel iets anders ga doen en het ook een ander doel dient. 


Ik ga een 10 puntige lijst maken over mij. Hiermee hoop ik weer wat makkelijker samen te kunnen leven met mijzelf. Let's start.


1. Ik ben een moeilijk persoon. Ik ben koppig, heb een sterke mening. Bovendien borrelt er elke keer als ik iets 'moet' een enorme, niet te negeren, weerstand in mij op. Ik heb, zoals ze dat noemen, een sterk karakter. 


2. Ik heb een aantal vrij basale ideeën over hoe ik vind dat dingen moeten gaan en als het dan niet zo gaat kan ik daar niet zo goed mee omgaan. Of tenminste, ik kan er wel goed mee omgaan, maar andere mensen kunnen dan niet zo goed meer met mij omgaan. 


2. Ik heb gigantische stemmingswisselingen. Het ene moment ben ik Grand Canyon down en het volgende moment Himalaya high blij. En dat zonder aanwijsbare rede. Als ik down ben staat mijn productiviteit op nul en is mensen afkatten de enige voldoening die ik heb. Als ik blij ben kan ik wel springen en dansen en zingen. Het heeft vast te maken met de hormonen?


3. Ik ben mij overal extreem bewust van. Ik denk overal over na, dingen gewoon laten 'gebeuren' dat kan ik niet. Ik moet altijd alles analyseren en overal patronen in ontdekken. 


4. Ik hou van mijzelf en sta over het algemeen erg egocentrisch in het leven. Daar tegenover staat dan weer dat ik ontzettend moraal gebonden, loyaal en trouw ben waardoor ik me super erg inzet voor de mensheid. Dit nu nog in de vorm van eindeloze vergaderingen met mijn schoolleiding om de schooltijd van mijn mede leerlingen (die ik overigens haat, zie volgende punt) zo goed mogelijk te laten verlopen. Later hopelijk in de rol van VN secretaris generaal. Omdat ik geloof dat je vanuit zo'n positie veel meer belangrijke veranderingen kunt doorvoeren in de wereld.


5. Ik haat mensen. Ik vind ons soort een walgelijk soort. Beetje raar als je dat vergelijkt met het vorige punt. Ik weet ook niet precies waar die tegenstrijdigheid vandaan komt. Goed punt om eens over na te denken.


6. Ik ben hoogbegaafd waardoor ik vaak anders denk en mij dan een buitenstaander voel. 


7. In de zomer geef ik zeilles, iets wat ongelofelijk vermoeiend, uitputtend en gezellig is. Ik hou er van om dat te doen. Deels omdat ik dan zo druk en moe ben dat het in mijn hoofd eventjes heel simpel is. En dat gebeurt niet vaak, simpelheid in mijn hoofd.


8. Ik hou van alleen zijn. Ik wil over anderhalf jaar dan ook niet een studentenhuis is of zo iets dergelijks. Maar gewoon lekker helemaal op mijzelf!


9. Ik wil graag anders zijn en mij onderscheidden. Dit is een gevolg van structuur in mijn hoofd. Die ook anders opgebouwd is dan bij de meeste. Dat anders zijn zie je terug in muziek;  Ik hou het meest van psychobilly, punk, punkrock, rock, jazz en nog een paar andere genres waar menig leeftijdgenoot  zijn neus voor op zou trekken. En in de manier waarop ik mij kleed. Ik probeer het net eventjes iets anders te doen dan de rest. 


10. Ik heb het liefste vriendje in de hele wereld die van alle vorige 10 punten houdt. Al vind hij het volgens mij niet altijd even gemakkelijk.


Dat waren de 10 punten over mij. Ik denk dat ze mij redelijk goed beschrijven als is het lang niet genoeg om de complexheid van mijn karakter te vangen. Om dat goed en treffend te doen zou ik een trilogie moeten uitbrengen of zo iets dergelijks.


Liefs, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten